Wavin
De creatieve vertaalslag van merkstrategie naar vorm, kleur en beeld. Breng je merk tot leven met een visuele identiteit die je merk memorabel en uniek maakt.
Een visuele merkidentiteit, ofwel brand design, is overkoepelend voor alle visuele uitingen van je merk. Het is de creatieve en visuele doorvertaling van jouw merkstrategie. Hieronder vallen elementen zoals logo's, kleurenschema's, typografie en beeldmateriaal. Maar er komt natuurlijk veel meer bij kijken. Het is hoe je visueel communiceert met de wereld, op alle mogelijke manieren. Om indruk én impact te maken moet je visuele merkidentiteit herkenbaar zijn en de waarden en persoonlijkheid van je bedrijf weerspiegelen.
get in touchDenk maar eens aan de meest succesvolle merken ter wereld zoals Nike, Coca-Cola en Apple - ze hebben allemaal één ding gemeen: een sterke visuele merkidentiteit die onmiddellijk herkenbaar is. Het creëren van een visueel aantrekkelijke merkidentiteit is niet alleen belangrijk voor het aantrekken van nieuwe klanten, maar ook voor het behoud van loyaliteit onder je bestaande klantenbestand.
Jouw visuele merkidentiteit moet in alles tot uiting komen, van het ontwerp van je website tot de aanwezigheid op je socials. Je wilt zorgen voor een onvergetelijke indruk tijdens elk contactmoment.
Samen identificeren we waar jij voor staat en brengen we je merk tot leven. Dit doen we door jouw kernwaarden te vertalen naar een visuele identiteit, in lijn met je positionering en merkverhaal. Zo creëren we een visuele merkidentiteit die betekenisvol, overtuigend en consistent is. Alle regels en richtlijnen van jouw merk leggen we vast in een brandbook voor iedereen die aan - en met - jouw merk werkt.
get in touch