Wavin
Hun betrouwbare, innovatie-gedreven en in-house techniek zorgen ervoor dat merchants altijd de beste betaalervaring kunnen aanbieden aan hun klanten. Hiermee halen ondernemingen het allerbeste uit hun verkoopkanalen, 24/7.
Maar Pay. had ook een uitdagende vraag. Eentje waar wij, Wirelab, hen bij mochten helpen: ‘hoe zetten we een sterk merk neer dat past bij onze ambitie?’ Samen zetten we een digitale transformatie in gang die niet alleen deze vraag beantwoordde, maar de verwachtingen overtrof.
get in touchGegevens werden opgeslagen in verschillende systemen. En doordat die systemen niet met elkaar communiceerden, was het niet mogelijk om processen te automatiseren.
Het startpunt was een door Pay. ontwikkelde website met een verouderd design en niet gekoppeld CRM. De wens van Pay. was een klantvriendelijk systeem waarmee de marketingafdeling zelfstandig campagnes kan draaien. Aan ons de taak om ervoor te zorgen dat alle systemen met elkaar in verbinding staan. Ook schakelde Pay. ons in bij het herpositionering van hun merk.
De markt waarin Pay. opereert is erg productgedreven. Dit leidde ertoe dat Pay. vooral communiceerde in product features en technische specificaties. De klant écht raken, op emotioneel niveau, met onderscheidende waarde, daar was weinig sprake van. Het werd tijd voor een next level merkstrategie die past bij het Pay. van nu - en van de toekomst. Met daarbij een doordachte merkidentiteit, moderne website voorzien van alle koppelingen en marketingstrategie die alle touchpoints raakt.
get in touch
Pay. worstelde met differentiatie en legitimiteit. Om de merkbekendheid te vergroten, hun producten en diensten glashelder te maken en leads van hogere kwaliteit aan te trekken, werd het tijd om een goede fundering te leggen met een merkstrategie. Na een aantal creatieve workshops hebben we op basis van een nieuwe merkstrategie het merk richting én lading gegeven. De merkstrategie vertaald zich door naar een scherpe propositie en heldere positionering waarmee Pay. een unieke eigen plek in de PSP-markt claimt. De fundering van het nieuwe merk is hiermee gelegd. En daarmee is Pay. klaar om samen met ons haar ambities als omni-channel betaalprovider in Europa te realiseren.
“De naam is hetzelfde gebleven: Pay. kort, krachtig en het zegt meteen wat we doen. Verder is alles aangepast. We hebben een nieuw logo, nieuwe fonts en nieuwe kleuren die echt passen bij een A-merk. Ik denk dat we daarmee laten zien dat we ons onderscheiden in de markt en dat we een innovatieve speler zijn in dit speelveld.”
Priscilla-Fleur Hellemons, Head of Marketing bij Pay.
We creëerden een identiteit die de belangrijkste merkvisie van Pay vertaalt: een A-merk worden dat meespeelt in de top. De pay-off - 'Achter elke betaling. Pay.' geeft de essentie van het merk weer, letterlijk en figuurlijk. Met Pay. houden ondernemers overzicht over het complexe betaallandschap én kunnen ze hun omzet eenvoudig verhogen door realtime inzichten in het betaalgedrag van hun klanten. Het kleurenpalet van het merk is gebaseerd op verschillende tinten blauw en paars. Betrouwbaar en krachtig maar ook modern en een tikkeltje eigenzinnig. Een merk dat het wow-effect heeft. Sterk, eigentijds en uniek.
get in touch"Met onze nieuwe slogan, 'achter elke betaling, Pay.' willen we laten zien dat wat voor een betaling je ook maakt - omnichannel, online, in-app of in-store - wij staan achter iedere betaling."
Menne Mennes, CCO van Pay.
Op een krachtige manier lees je hoe Pay. ondernemers ondersteunt, beantwoorden we veelgestelde vragen en sporen we de doelgroep aan om het meeste uit hun onderneming te halen.
Een goede website laat content op een gemakkelijke, interactieve en memorabele manier zien. Daarom heeft iedere sectie een passende call to action om de bezoeker door de website te gidsen. Hierdoor kunnen bezoekers moeiteloos vinden wat ze zoeken en hebben ze een fijne beleving als ze door de website navigeren.
De hoofdnavigatie in de sticky header is altijd te vinden vanaf ieder interactiepunt met een webpagina. De vloeiende webanimaties en gelaagde visuals creëren een meeslepende en interactieve gebruikservaring.
get in touchWij hebben voor Pay. een volledig geïntegreerde oplossing neergezet. Naast een next level design is het voor bezoekers nu ook makkelijker om informatie te vinden en door de intuïtieve formulieren is het uitnodigend om actie te ondernemen. En wanneer ze besluiten dat te doen, worden ze na hun registratie automatisch in alle systemen toegevoegd. Volledig geïntegreerd door alle koppelingen en HubSpot. En niet te vergeten responsive, zodat de ervaring overal even perfect is.
Ook in de back-end hebben we onszelf overtroffen. Door de grote hoeveelheid templates die we ontwikkeld hebben, kan Pay. nu met een paar klikken zelf pagina’s bouwen die volledig responsive zijn én helemaal bij de nieuwe branding passen.
Het registratieformulier bevindt zich op een dedicated landingspagina waar je in vijf stappen aan de hand genomen wordt. Geen onoverzichtelijke tabjes meer die je open moet klikken, maar een gestroomlijnd proces waar je als aanmelder zo doorheen vliegt. Door in het design te werken met witruimte en verschillende velden creëren we rust en overzicht voor een optimale gebruikerservaring.
Het formulier haalt alle informatie op uit de systemen voor Pay. Er is een wisselwerking tussen alle systemen. Op basis van vastgestelde voorwaarden door Pay. wordt binnen no-time gecheckt of een inschrijving voldoet. En wanneer een registratie voltooid is, wordt alle informatie ingeladen in HubSpot.
get in touchOm het team van Pay. te helpen om hun merkverhaal consistent te vertellen, ontwikkelden we ook content, richtlijnen, persona's, promotiemiddelen en een volledige strategie voor het uitrollen van de rebranding.
get in touchMet een custom data laag, zodat de volledige klantreis vastgelegd en geautomatiseerd kan worden. Clean, overzichtelijk en helder. Dit zorgde voor een stijging van 17% in website users.
We zijn trots op deze 360° campagne waarbij alle disciplines optimaal samenwerken en naadloos op elkaar aansluiten. Vanuit een doordachte strategie tot een consistente en uniforme doorvertaling, gedurende ieder touchpoint.
En het resultaat mag er wezen. Een gebruiksvriendelijke website, een efficiëntieslag omdat alle systemen gekoppeld zijn én een merk dat toekomstproof is. Doorvertaald in een brandbook, marketingmiddelen en brand video die echt aanspreken en de lijn voor de toekomst zichtbaar maken. Met als kers op de taart een strakke launch campagne die nieuwe potentiële klanten naar de beurs heeft gehaald. Pay. reached the next level!
get in touch