Dorst & Lesser
Een visuele website, passend bij het social image van Dorst & Lesser. Groots maar met kleine details die de website helemaal compleet maken.
Maximalisatie van leadgeneratie met een website geoptimaliseerd voor SEO, CRO en marketing- automatisering. Met een conversieverhoging van 1,5% naar 2,5% presteert de nieuwe website meetbaar beter.
Autokan kwam bij ons voor een nieuwe, SEO geoptimaliseerde website. En dat in combinatie met conversie optimalisatie, marketing automatisering en slimme content. We hielpen hen hun platform te verbeteren, zodat bezoekers gemakkelijk auto's kunnen vinden, automatische lease-aanbiedingen krijgen op basis van auto-informatie en moeiteloos maandelijkse betalingen kunnen doen. Met een website die leads genereert, het aanmeldingsproces automatiseert en de financiering van auto's bevordert, kunnen we met trots zeggen dat we het merk Autokan naar een hoger niveau hebben getild. Benieuwd hoe? Blijf scrollen!
Visit ProjectAutokan wilde hun platform opnieuw lanceren, zodat hun klanten konden kiezen uit een nog breder scala van voertuigen, evenals een verscheidenheid aan financieringsopties, allemaal op één plek. Een website met een uitstekende gebruikerservaring en een veilige omgeving voor de financiering van auto's.
Deze uitdaging pakten wij maar al te graag aan. Allereerst wilden we de efficiëntie bij het verwerken van leads maximaliseren en een mogelijkheid bieden voor lead scoring. Daarnaast stelden we voor om de interne technologie te updaten om leads en klanten te traceren; zo creëren we een krachtige impact op het websiteverkeer dat leidt tot meer leads. Tot slot wilden we Autokan helpen haar verhaal op een onvergetelijke manier te communiceren door een boeiende ervaring te bieden via mobiele apparaten - zonder de mogelijkheden van iedere interface op te hoeven offeren.
get in touchWe hielpen Autokan met het overzetten van hun website in Hubspot CMS, waardoor we meteen de huidige lay-out konden herontwerpen en optimalisatie van UI en UX elementen konden inbouwen. Cruciaal tijdens dit proces was dat eventuele aanpassingen onmiddellijk werden doorgevoerd; anders zou het kunnen resulteren in een onvolledige of niet-gesynchroniseerde nieuwe website die op de bestaande werd gebouwd - iets wat zeker geen recht zou doen aan onze inspanningen of een goed beeld zou geven aan de doelgroep.
"De klant vroeg om een website met goede SEO-prestaties en gedegen conversieratio. Dit in combinatie met een integratie met hun HubSpot CRM systeem en een automatische koppeling met leningverstrekkers. Allemaal om hun klanten zo goed mogelijk te helpen met het vinden van de juiste advertentie binnen de ca. 18.000 advertenties die ze aangeleverd krijgen van hun dataleverancier.", legt ontwikkelaar Marten Jacobs uit.
SEO was een belangrijk onderdeel van dit project omdat de klant streeft naar een groot aantal bezoekers via organische zoekmachine optimalisatie. Om dit te bereiken moesten we eerst een ontwerp maken en het vervolgens optimaliseren voor zoekmachines. We integreerden ook ons HubSpot CRM met de website zodat klantgegevens gemakkelijk geïmporteerd en beheerd kunnen worden.
get in touchConversieoptimalisatie was ook een focus van dit project, omdat de klant wilde dat de website bezoekers zo snel en gemakkelijk mogelijk in klanten zou converteren. Hiervoor gebruikten we beïnvloedingstechnieken om bezoekers om te zetten in klanten.
"We keken hoe we de leesbaarheid konden vergroten en pasten beïnvloedingstechnieken toe om de conversie te verhogen. We gebruikten bijvoorbeeld het principe schaarste van wetenschapper Cialdini door de tekst 'deze advertentie wordt door 2 anderen bekeken' toe te voegen. Een krachtige motivator om bezoekers aan te sporen snel te handelen", legt ontwerper Niek Hanterink uit.
Automatisering speelt een belangrijke rol omdat de klant wilde dat hun website naadloos zou werken met hun bestaande HubSpot CRM. We integreren HubSpot CRM met de website, zodat klantgegevens eenvoudig geïmporteerd en beheerd kunnen worden. Zo kan het marketingteam van Autokan altijd en overal content creëren die automatisch naar (potentiële) klanten werd verstuurd.
Om de filter- en zoekfunctionaliteit te versnellen, bouwden we een React-gebaseerde front-end interface die verbinding maakt met Algolia voor bliksemsnelle zoekopdrachten. Daarnaast implementeren we een robuuste Laravel back-end die in staat is om alle verzoeken van onze dataprovider te verwerken en ze door te sturen naar Algolia voor verwerkingsdoeleinden. Aanvragen worden nu verwerkt als deals in HubSpot en zijn geïntegreerd met HubSpot om aanvragen in te dienen bij leningverstrekkers op basis van de deal-lane. "
We hebben een React front-end gebouwd die samenwerkt met Algolia voor supersnel filteren en full-text zoeken in de advertenties." - Marten Jacob, ontwikkeling
We maakten uitgebreid gebruik van UX-optimalisaties en verfijnden de UI, waarbij we gebruik maakten van beïnvloedingsmethoden. Bovendien ondernamen we een volledig mobiel optimalisatieproces en bouwden we desktop pagina's. Uiteindelijk resulteerde dit in een vernieuwde website waarin elementen van de oude website versie naadloos zijn geïntegreerd.
get in touchEn de resultaten mogen er wezen! We zijn erin geslaagd een groot deel van Autokan’s backoffice te automatiseren, waardoor ze aanzienlijke kosten en tijd kunnen besparen. Met een conversieverhoging van 1,5% naar 2,5% presteert de nieuwe website meetbaar beter. Bovendien is de backend doorlooptijd aanzienlijk verbeterd sinds Autokan nu volledig in Hubspot werkt. Ook kan door de geïntegreerde mogelijkheden van het systeem en de eenvoudige interface meer werk worden verzet binnen dezelfde tijd. Tot slot is de doorlooptijd van aanvragen aanzienlijk verbeterd. Momenteel zijn we de processen aan het optimaliseren, maar we zijn nu al enthousiast over wat er nog komen gaat. Stay tuned for more!
get in touch