Agriterra

On- en offline positionering van een internationale non-profitorganisatie 

+33%

Meer conversies

250K

Snellere doorlooptijd

68%

Snellere doorlooptijd

Case

Hoe één leidend merkverhaal invulling geeft aan de visuele merkidentiteit en de online merkbeleving van Agriterra.

Branche

Agrarische ontwikkeling en ontwikkelingshulp

Oplossingen
Positionering & merkidentiteit
Digital design & development
bra

Over Agriterra

Agriterra – opgericht vanuit de Nederlandse landbouwsector – is een internationale non-profitorganisatie die boerenorganisaties versterkt. Door kennis te delen, partnerschappen te bouwen en middelen beschikbaar te maken, helpt Agriterra gemeenschappen te groeien en toekomstbestendig te worden. Sowing the seeds of change together.

‘The power of collective effort’

Als cooperatie – opgericht in 1997 door de Nederlandse agrarische sector – geloofd Agriterra in de kracht van samenwerking. Door partnerschappen helpt de non-profit cooperatie boerenorganisaties te groeien en economisch duurzaam te worden. Zo bouwt Agriterra mee aan welvaart en vooruitgang voor de lokale boerengemeenschap.

Dit doen ze door het bundelen van kennis, delen van ervaringen en samenbrengen van ideeën. Met Wirelab koos Agriterra wederom voor een strategische partner om samen het merk te herpositioneren als een professionele, mensgerichte organisatie met een bewezen staat van dienst. Op basis van een aantal businessdoelstellingen, waaronder duurzame financiering veilig stellen én het aanspreken van nieuwe doelgroepen, hebben we Agriterra geholpen met een nieuwe merkpropositie en on- en ofline positionering.

“Hoe brengen we focus en helderheid?”

Agriterra vertelde veel, maar niet vanuit één helder verhaal. De communicatie zat vol boodschappen, vaagheid en invalshoeken, maar miste samenhang, schrepte en emotionele impact. Het merk had behoefte aan meer herkenning, duidelijkheid in wat ze doen én een consistente merkbeleving die vertrouwen wekt bij financiers en partners.

De aanpak

Wirelab begon met workshops om de merkstrategie van Agriterra scherp te stellen. Zo ontstond een duidelijke merkpropositie, consistente tone-of-voice en een herkenbare visuele identiteit. Met een vernieuwd logo, typografie en kleurgebruik die professionaliteit en menselijkheid uitstralen, vertaalden we dit naar een modulair Webflow CMS met herbruikbare templates. Zo kan Agriterra zelf altijd de regie houden over haar merkverhaal.

De oplossing

De nieuwe website laat het merkverhaal spreken: helder, toegankelijk en herkenbaar. Dankzij Webflow kan het team eenvoudig pagina’s en campagnes toevoegen, zonder afhankelijk te zijn van developers. Elk element – van design tot tone-of-voice – weerspiegelt de kernwaarden van Agriterra en maakt de digitale ervaring mensgericht en professioneel.

Het resultaat

Agriterra heeft nu een eenduidige, herkenbare merkidentiteit die vertrouwen wekt bij partners en financiers. De website communiceert de kernboodschap helder, blijft flexibel en stelt het team in staat snel in te spelen op nieuwe kansen. Het merk straalt professionaliteit én menselijkheid uit, precies zoals Agriterra dat wil.

Uitdagingen getackled met Agriterra

Contact

We helpen je graag verder

Dé creative digital agency die bijdraagt aan jouw successen. Van strategie tot meetbaar resultaat, samen realiseren we digitale groei.

Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen? We horen graag van je.

+31 53 203 0700
hello@wirelab.nl

Uitdaging ontvangen! Ons team gaat ermee aan de slag, we nemen snel contact met je op.

Hmm, dat ging niet helemaal goed. Probeer het nog eens of stuur ons direct een mail. We staan klaar voor jouw uitdaging.