Naar de hoogste versnelling met een immersive, digital event voor het internationale publiek
De COVID-19 pandemie heeft wereldwijde evenementen zwaar getroffen, die vanwege lockdown-maatregelen afgezegd of verzet moesten worden. Maar wat doe je als je bedrijf afhankelijk is van evenementen om inkomsten te genereren? Hoe schakel je om met een voorsprong te starten?
That’s right. Je laat je niet kennen en roeit met de riemen die je hebt. Net als elke kwaliteitsband is Apollo Vredestein er in geslaagd om vol vertrouwen door alle bochten, hobbels en smalle rechte stukken van de weg te rijden. Door te laten zien wat er nodig is om klanten, ondanks alle tegenslagen, aan zich te binden. Dit is het behind the scenes verhaal van Apollo Vredestein’s 2021 evenementenkalender en de kracht van online events voor digitale betrokkenheid.
get in touchSterker nog. Je kunt mensen van over de hele wereld uitnodigen om deel te nemen aan jouw evenementen en een breder publiek bereiken. Maar dat is niet alles. Digitale evenementen bieden deelnemers de mogelijkheid om zich te laten informeren, inspireren en entertainen door content. En dat allemaal in hun eigen tempo. Zo krijgen ze een gestroomlijnde en gepersonaliseerde ervaring, allemaal vanuit het comfort van hun eigen huis. Samen met Vredestein hebben we mensen uit heel Europa uitgenodigd om het allemaal zelf te ervaren. En om iedereen zich thuis te laten voelen, creëerden we content in 12 verschillende talen.
get in touchHet creëren van een ervaring en imago die de waarden en branding van je bedrijf weerspiegelen, kan moeilijk en prijzig zijn bij evenementen op locatie. Tegelijkertijd ben je gebonden en beperkt door de wetten en regels die gelden tijdens events.
Met digitale evenementen kunt u deze beperkingen loslaten en een wereld creëren die volledig is afgestemd op jouw merk. Kun je je voorstellen dat je een eigen wereld hebt? Vredestein wel. Daarom creëerden we een volwaardig digitaal platform met gangen, showrooms en atriums. Zo konden we de deelnemers van het event meenemen in een wereld met een strak design, boeiende content en snelheid.
Als je ooit een product lanceringsevenement hebt verzorgd, dan ben je waarschijnlijk bekend met showrooms. Afhankelijk van jouw product kunnen deze uitdagend zijn om ter plaatse te bouwen en te ontwerpen. Tegelijkertijd kunnen er maar een bepaald aantal mensen tegelijk bij elkaar komen om een product te bekijken, terwijl anderen op hun beurt moeten wachten.
Digitale events nemen al deze problemen weg met 3D-modellen van je producten, waardoor deelnemers veel meer mee naar huis kunnen nemen dan alleen een brochure. Samen met onze partners leverden we een platform met 3D-modellen van de nieuwe bandenlijn van Vredestein, waarbij mensen de volledige controle kregen over het tijdstip en de manier waarop ze elk product te zien kregen. Dat alles met volledige controle over de zoomopties en de mogelijkheid om zelfs ín de band te kijken. We gingen een stap verder door downloadbare content te creëren zoals productspecificaties, testresultaten en productvoordelen die, in tegenstelling tot fysieke flyers, niet in de prullenbak belanden. Het bieden van waarde, op elk gewenst moment én op elke mogelijke plaats.
get in touchVideo is een ontzettend krachtig middel om je publiek te betrekken en ervoor te zorgen dat ze je onthouden. Combineer het met een meeslepende ervaring en je hebt het geheime ingrediënt van je recept te pakken. De dagen van saaie presentaties en lezingen zijn voorbij. Voor Vredestein creëerden we videocontent die het publiek vermaakt, informeert en betrekt. Dat allemaal tijdens het succesvol presenteren van hun nieuwe producten.
get in touchSaaie uitnodigingen die iedereen al kent zijn verleden tijd. Val op door een extra stap te zetten met persoonlijke en unieke uitnodigingen die écht een indruk achterlaten.
Voor Vredestein was het belangrijk om selecte groep klanten en partners te laten zien in hoe waardevol zij zijn door ze de mogelijkheid te geven om te verzamelen wat ze verdiend hebben: de Vredestein Stripes.
Samen met onze partners creëerden we video-uitnodigingen die een gevoel van exclusiviteit en waardering creëerden voor hun geselecteerde VIP-gasten. We verwelkomden hen om hun partnership met het merk te vieren en hun Vredestein Stripes in ontvangst te nemen.
get in touchGeef je deelnemers de vrijheid om hun mening te geven tijdens het event. Met een chatbot kun je jouw live presentatie hosten, terwijl je deelnemers met elkaar kunnen discussiëren over de inhoud of vragen kunnen stellen aan het team.
Voor Vredestein wilden we een ervaring creëren die zo echt mogelijk aanvoelt. Daarom creëerden we een live Q&A-sessie waarbij alle vragen van het publiek via de chatbot-functie werden verzameld. Zo kon Vredestein de touwtjes in handen houden, terwijl de aanwezigen de kans kregen om al hun vragen te stellen. De controle over de conversatie die Vredestein via het chatbot-filter kreeg, stelde hen in staat om alle vragen effectiever te beantwoorden en tegelijkertijd meer waardevolle en gepersonaliseerde informatie aan het publiek te geven.
get in touchDigitale conversatie ruimtes geven je publiek de kans om op een persoonlijk niveau contact te maken met jouw merk. Door ze de mogelijkheid te geven om vragen te stellen aan specifieke sprekers, zorg je niet alleen voor een één-op-één ervaring, maar geef je ze ook een waardevollere ervaring. Het geeft ze het gevoel dat ze er écht bij waren.
Daarom hebben we als onderdeel van het Vredestein-platform een conversatieruimte gecreëerd. Na de live presentatie van het Vredestein-evenement konden mensen op één plek interacteren en discussiëren met specifieke sprekers. Dit gaf het publiek de mogelijkheid om meer waardevolle informatie mee naar huis te nemen, stelde Vredestein in staat om met hen in contact te komen en gaf dynamiek aan het evenement door de aanwezigen in staat te stellen om te netwerken.
get in touch